♥ماه عسل عشقٍ پاڪـ مـا♥

.::.رشد حافظه كودك با خواندن كتاب قبل از خواب.::.

1391/10/11 21:26
نویسنده : مامان نسرین
350 بازدید
اشتراک گذاری

يك متخصص روانشناسي كودكان با اشاره به اينكه كودك هنگام خواندن كتاب، موضوع را با تجسم شخصيت‌هاي داستان در ذهن خود كارگرداني كرده و ناخودآگاه تصاوير را در ذهنش مجسم مي‌كند، گفت: اين كار باعث تحريك مغز كودك و افزايش قوه ي تخيل وي مي‌شود ولي با ديدن فيلم كودك به مصرف كننده‌اي تبديل مي‌شود كه نياز كمتري به تحريك ذهن دارد.

 

دكتر نظام الدين رستم كلايي ، با بيان اينكه قوه‌ي تخيل كودك با خواندن كتاب قبل از خواب تقويت مي‌شود، گفت: كودكان عمدتا جايگزين‌هاي ساده‌تر و لذت بخش‌تر را ترجيح مي‌دهند و همين موضوع باعث شده ديدن فيلم قبل از خواب براي كودكان قابل قبول‌تر از خواندن كتاب باشد.

 

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه تلاش والدين در ايجاد علاقه به كتابخواني كودكان نقش كليدي دارد، يادآور شد: اگر والدين قبل از خواب فرزندشان، در كنار او بنشينند و با آرامش براي او كتاب بخوانند يا اگر كودك در سني است كه مي‌تواند كتاب بخواند، اين كار به صورت عادت در مي آيد.

 

وي همچنين افزود: فوايد خواندن كتاب قبل از خواب اين است كه مطالب خوانده شده در حافظه بلند مدت ذخيره مي‌شود، در اين حالت ذهن فعاليت ديگري ندارد و براحتي در آرامش مي تواند مطالب را ذخيره كند.

 

اين متخصص روانشناسي كودكان گفت: با كتابخواني كودك آرامتر شده، بهتر به خواب مي رود، بنابراين خواندن كتاب براي آنان بسيار مفيد و سودمند است.

 

دكتر رستم كلايي با بيان اينكه هنگام خواب بايد حداقل مدت 30 دقيقه كودكان را به خواندن كتاب تشويق كرد، گفت: با انجام اين روش ساده، علاقه و عشق واقعي به خواندن كتاب در آنان تقويت مي شود.

 

وي با اشاره به اينكه كودكان عمدتا جايگزين‌هاي ساده‌تر و لذت بخش‌تر را ترجيح مي دهند و همين موضوع موجب شده ديدن فيلم قبل از خواب براي كودكان قابل قبول‌تر از خواندن كتاب باشد، يادآور شد: كودك هنگام خواندن كتاب، موضوع را با تجسم شخصيت‌هاي داستان در ذهن خود كارگرداني كرده، ناخودآگاه تصاوير را در ذهنش مجسم مي كند، اين كار باعث تحريك مغز كودك و افزايش قوه ي تخيل وي مي‌شود ولي با ديدن فيلم كودك به مصرف كننده‌اي تبديل مي شود كه نياز كمتري به تحريك ذهن دارد.

 

وي در پايان خاطرنشان كرد: والدين بايد با تشويق كودك به كتابخواني، به رشد قوه‌ي تخيل و حافظه ي كودكان خود كمك كنند.

منبع: ايسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)